Možná z toho někteří z nás teď budou v šoku, ale podle oficiálního výzkumu se ukazuje, že zákazníci nechtějí měnit hodnotu zboží a to ani v případě, že by se mělo jednat o levnější variantu. Proč Češi preferují draho? Zkrátka a dobře, jsme na „své“ ceny zvyklí. V rychlých a náhlých změnách vidíme akorát tak negativní důsledek.
Internet nebo benzinka dvě oblasti, kde se setkáváme s neustálou změnou cen. Je to jako na houpačce, jednou nahoru, podruhé dolů, a zase nahoru a zase dolů. Naštěstí v kamenných prodejnách tomu tak není. Ty se zatím brání zuby nehty, aby nepodlehly tomuto „novodobému“ trendu.
Právě tyto pohyby nahoru a dolů jsou pro člověka obtížněji přijatelné, proto se na ně díváme skrz prsty. Zákazníci si nepřejí takovéto rapidní a velice rychlé změny, což je pochopitelné.
Kdo podléhá? A komu je to prospěšné? Zejména benzinky, ale také se do této kategorie řadí i rezervace hotelů nebo letenek.
Příliš časté změny cen nás odrazují a mají na lidi negativní dopad
Příliš časté změny cen jsou opravdu neefektivní. Se změnami cen je nutno nakládat obezřetně. Pokud se mění opravdu často, tak to na lidi působí negativně. Spokojenost spotřebitelů tím pádem klesá. Navíc si na ceny nemohou ihned zvyknout. Následně se zákazníci rozčilují i tam, kde je to dlouhodobě obvyklé.
Podle německé studie nakonec ohledně změny cen vyplývá, že konečnému spotřebiteli je poměrně jedno jestli si polepší nebo pohorší. Změna ceny mu zkrátka a dobře vadí.
Jenomže v tomto případě zase oponují například eshopy, čili prodejci na internetu. Dodávají, že musí ceny neustále měnit, protože je zde velká konkurence.
Naopak v kamenných prodejnách jsou ceny stále stejné. Těch jako kdyby se celá situace se změnami cen ani netýkala. Kamenné obchody mají spoustu nevýhod. Jednou z nich jsou samozřejmě etikety, které poskytují cenu za dané zboží. Kdyby se denně měnila, zřejmě by to bylo nereálné a také nepředstavitelné. Elektronické etikety se totiž zatím u nás moc nevidí, proto jsou kamenné obchody zatím v tomto případě tabu. Ovšem u eshopů se zřejmě pořád budeme setkávat s takovýmito případy, kdy se cena může změnit i několikrát během dne.